Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieFB

Lokacje



Wyjątki z Księgi Ardonu
Współczesny świat

Niestety, Księga Ardonu opisuje topografię świata z równą dokładnością, co zagorzały plotkarz trzyma się faktów! Ponieważ jednak nie dysponujemy obecnie żadnym innym źródłem pisanym, będzie musiała wystarczyć, jeśli chodzi o podstawowe wiadomości na temat „znanych” królestw.

Twierdza
Ta ogromna forteca, wyciosana w skalistych górach, stanowi pomost między dwoma stronami Gór Wododziałowych, pasma górskiego biegnącego między brzegiem oceanu a Mglistą Knieją. Punkt ten został wybrany ze względów strategicznych, gdyż znajduje się w dolinie ukrytej między dwoma nieprzebytymi łańcuchami gór, a tworząca ją lita skała czyni Twierdzę praktycznie niezniszczalną i niezdobytą. Wejść do doliny strzegą Strażnice, Wschodnia i Zachodnia, które są także bramami umożliwiającymi przejście przez góry. Twierdza została tymczasowo opuszczona z powodu zarazy, wskutek czego Legion zdołał zdobyć i obsadzić Strażnice, w których pozostawiono jedynie znikome siły.

Cytadela
Ogromny, unoszący się w powietrzu pałac stanowi widomą oznakę magicznej potęgi i przykład niezwykłego piękna architektury. Można go ujrzeć nad oceanem na zachód od twierdzy. Potężna magiczna ochrona Cytadeli i jej położenie wysoko w przestworzach czynią z niej oazę spokoju i radości - chronioną przed sługusami Legionu i zamętem, jaki panuje niżej, na ziemi. Dumne, niezdobyte mury Cytadeli są doskonałą siedzibą dla rycerzy Krucjaty.

Corantha
Królestwo krasnoludów, wykuwane przez całe stulecia w głębi Gór Przepastnych. Corantha jest pomnikiem krasnoludzkich umiejętności konstrukcyjnych i technik budowlanych. W litej skale wyrzeźbiono rozległy, złożony system pomieszczeń, stanowiący największe podziemne państwo świata. Korytarze i komnaty, pełne kryształów i klejnotów, tworzą labirynt przejść, w którym dobrze orientują się jedynie same krasnoludy. Niezwykłe krasnoludzie miasta wypełniają wyciosane groty wysokie na tysiące stóp, budząc podziw starannie wykończonymi domami, salami i pałacami.

Mglista Knieja
Prawdopodobnie najstarsza z istniejących na świecie puszcz - rozległy, mroczny las wypełniony tysiącletnimi drzewami - jest równocześnie najwspanialszą. Sięgające chmur drzewa i gęste listowie blokują przepływ słonecznego światła, podczas gdy sprężysta pokrywa mchu, opadłych liści i gnijących resztek roślinnych tłumi dźwięki i wydziela mroczny, dławiący odór rozkładu. Nieustanna mżawka wydaje się lgnąć do liści i skapywać z niższych gałęzi, tworząc lekką mgłę, wiecznie unoszącą się w nieruchomym powietrzu. Pogłoski mówią o przeróżnych występnych bestiach zamieszkujących tę niedostępną puszczę (zarówno w części zbadanej, jak i niezbadanej), jednak na razie zdołano tylko stwierdzić, że na pewno zamieszkują ją insektoidy.

Lodowce
Południowy grzbiet Gór Przepastnych broni mroźnemu powietrzu znad Lodowców wstępu do północnych królestw. Jednak na południe od gór krajobraz tworzą obce, lodowe, wygładzone zimnym wiatrem równiny. Lodowce są właściwie jedną z największych formacji lądowych - w większości niezbadaną z uwagi na nieprzyjazny klimat i surowe otoczenie. Jednak na swój sposób są również jednym z najpiękniejszych miejsc na świecie. Obfitują w najbardziej zadziwiające budowle natury: ogromne lodowe groty, jakby wyciosane w najdelikatniejszym krysztale; ciasne wąwozy obsypane klejnotami sopli i okryte połaciami świeżego śniegu; suche gładzie osuwające się wolno ku morzu i lodowe wybrzeża ze stromymi klifami i górami lodowymi, które z dudnieniem opadają na wodę. Tak Lodowce są piękne… strzeż się jednak, albowiem mogą być też śmiertelnie niebezpieczne.
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Crusaders of Might and Magic". Redakcja, kontakt