Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieFB

Bestiariusz

WyglądNazwa
Shambler
Najłatwiejsi przeciwnicy w grze. Wyposażeni są w gołe kości [słabsza odmiana - Świeżaków (ang. Fresh)], która w późniejszych etapach staje się czasem nieznacznie lepsza i zyskuje podstawową broń. Bezmyślni do bólu oraz niesamowicie słabi.
Ponownie Narodzony
(Twice Born)
Drugi typ przeciwnika napotkany w grze. Nieznacznie bardziej odporny na nasze ciosy i odrobinę silniejszy. Często spotykamy go z toporem do rzucania w ręku. Najlepiej podejść szybko i równie szybko pozbawić go jego nieżycia.
Na początku rozgrywki spotykamy jego młodą wersję (Young), a w późniejszych etapach zwyczajną, bardziej wytrzymałą i lepiej wyposażoną.
Wartownik Czarnej Straży
(Black Guard Sentry)
Nieumarły rycerz lub też sama jego zbroja przesiąknięta czarną magią. Ciężko zbrojny przeciwnik, która sprawia spore problemy zwłaszcza na początku rozgrywki, warto go tutaj ostrzelać z dystansu. Później staje się zwinniejszy (potrafi wykonać salto!) oraz wspomagać się będzie magią. Standardowo wzrosną też jego statystyki. Jednak wystarczy rzucić Święty Gniew na poziomie piątym aby się go pozbyć.
Na początku rozgrywki spotykamy jego słabszą śwież zwerbowaną wersję (Newly Recorporated Sentry), a w późniejszych etapach ulepszoną (wyjątek stanowi sekret przy popiersiu Necrosa na początku gry).
Rebeliant Żelaznego Oskarda
(Ironpick Rebel)
Spotykani na terenie Coranthi. Bardzo wymagający przeciwnicy na początku rozgrywki. Cechuje ich bardzo duża wytrzymałość, na szczęście są strasznie powolni. Można ich ostrzelać z dystansu, a także stosować różne ataki partyzanckie.

Spotykamy także Magów (ang. Mage), którzy atakują nas Kulami Ognia (sztuk trzy) dopóki starczy im many. Później stają się mało groźni.
Kapłan Żelaznego Oskarda
(Ironpick Zealot)
Krasnale rzucające w nas wybuchowymi gwiazdkam. Są dość słabi, a przed ich atakami wystarczy zejść z toru lotu pocisku. Jednak należy wystrzegać się eliminowania ich z bliska, ponieważ ich śmierć kończy się eksplozją, która z kolei pociągnie nas wraz z nimi do grobu. Ich amunicja dość szybko się kończy, a wtedy spróbują atakować nas gołymi rękami... wciąż zachowując umiejętność samo-wybuchu. Poleca się wyeliminować ich z dystansu.
Żywiołak Kamienia
(Stone Elemental)
Wyglądem przypominają skałę i są równie twarde. Te jednookie stwory dosłownie stają na głowie żeby pokonać Drake'a (no chyba, że to jakiś dziwny breakdance). Podatni na ataki wzmacniane mrozem oraz Zamrożenie.
Jednekrotnie przyjdzie nam się zmierzyć z jego duuuuużo większa odmianą - Władcą Żywiołów (ang. Elemental Lord). Ma po prostu większy rozmiar i statystyki.
Żywiołak Lawy
(Lava Elemental)
Żywiołak Kamienia opanował zaklęcie kuli ognia. To jest główna i najbardziej zauważalna zmiana. Nic spektakularnego, ruszamy dalej...
Ogr - Członek Klanu
(Ogre Clansman)
Członkowie ogrzego klanu są bardzo wytrzymali i tłuką nas równie mocno. Należy schodzić z linii ich ciosu i próbować ich oflankować. Większość jest wyposażona w maczugi, ale będą zdarzać się odmiany władające magią (Kula Ognia i Regeneracja).
Ogr - Przywódca Klanu
(Ogre Clan Leader)
Nieudany eksperyment w laboratorium i tak powstała hybryda ogra i pirata. Bardziej wytrzymała i zadaje większe obrażenia od swych podwładnych. Skutecznie działa tutaj technika "hit and run". Warto też zauważyć, że boss może zgłupieć i zacząć przed nami uciekać (przestaje nas wtedy atakować!).
Aha, ogólnie to toto ma bronić Berła Regencji.
Insektoid Wojownik
(Dasher Brute)
Insektoid Wojownik stawia bardziej na siłę. Większy i wytrzymalszy od zwiadowców, ale na nasze szczęście bardziej statyczny. No i bledszy, pewnie mało na słońcu przebywał.
Insektoid Zwiadowca
(Dasher Scout)
Zręczne i skoczne utrapienie. Czasem ciśnie w nas Rój Insektów. Czasem jest "niewidzialny", a zawsze czerwony (nie, to nie jest rak skóry). Polecam chlastać szybką bronią (topór bojowy lub miecz). Prawdziwe utrapienie w grupie.
Insektoid Strażnik Lasu
(Dasher Ranger)
Jeśli uważaliście Insektoida Zwiadowcę za utrapienie to przy tym cholerstwie można rwać włosy głowy. Walczy szybkim mieczem, który dodatkowo jest zaklęty. Jest jeszcze bardziej zwinny i trudniejszy do trafienie. Atakuje na dystans korzystając z Roju Owadów. Bardzo niebezpieczny przeciwnik (na początku przygody niemal niemożliwy do pokonani).
Tamris
Przywódca Insektoidów, z którym musimy się zmierzyć podczas próby Ciała. Musimy tak długo tłuc robala aż ten powie "pas". Tamris poza tym, że jest niebieski (skok w bok ze Smerfetką? :P) potrafi skakać i unikać naszych ataków równie skutecznie co Strażnicy Lasu. Jego w przeciwieństwie do nich ma broń z Dębowym wzmocnieniem i jest o wiele bardziej wytrzymały. Skuteczny będzie tutaj Rój Szarańczy i być może wybuchowe gwiazdki.
Król Aiden
(King Aiden)
Król powstaje z grobu pod postacią ducha i jest to duch bardzozły. Dlaczego? Może Necros coś mu zrobił. W każdym bądź razie jest to potężny przeciwniki, który wspomaga swą broń wzmocnieniem od ciemności. Jest niebywale wytrzymały. Dzięki korytarzom można pobawić się z nim w kotka i myszkę. Atakuj ciągle na dystans, w zwarcie wchodź tylko w ostateczności.
Żywiołak Lodu
(Ice Elemental)
Mieszkańcy lodowej krainy. To po prostu lodowa odmiana Żywiołaków Kamienia. Wykazują odporność na zaklęcie Zamrożenia oraz wrażliwość na ogień.
Żywiołak Lodowca
(Glacial Elemental)
Duża wersja Żywiołaka Lodu, która na ogół wykazuje takie same właściwości. Dodatkowo posiada bardzo irytującą umiejętność rzucania zaklęcia Zamrożenia, które trwa... zbyt długo i ma także spory zasięg. Nie dajcie się złapać, gdyż grozi to niechybną śmiercią. Zwłaszcza jeśli otacza was kilku przeciwników.
Yeti
Strażnik miasta Starożytnych, ogólnie wytrzymały, zadaje całkiem spore obrażenia. Podatny na ciemność oraz ogień. Bardzo wytrzymali przeciwnicy, podatni jednak na ataki wzmocnione ciemnością.

Posiada odmianę zwaną Szamanem (ang. Shaman). Ta wersja jest niesamowicie trudna do pokonania. Zwłaszcza jeśli rzuci na siebie Heroizm lub Regenerację. Może wydawać się niemal nieśmiertelny. Może także rzucać kulami ognia lub obszarowym Świętym Gniewem. Nic się nie stanie jeśli uciekniesz przed jednym lub dwoma... ewentualnie wszystkimi, których można zostawić w tyle.
Duch Członka Załogi
(Revenant Crewman)
Spotkamy ich, gdy przeszukujemy wrak statku, w poszukiwaniu Gwiazdy Erathii. Są to silni i wymagający przeciwnicy. Warto wzmocnić się przed atakiem na nich, nie wolno też dać się oflankować.
Wojownik Roju
(Hive Warrior)
Spotykamy ich w jaskiniach pokrytych pajęczynami. Nie są wyposażeni w żadną broń jednak doskonale chroni ich chitynowy pancerz, gdy jednak za bardzo go podniszczymy to zaczynają uciekać. Całkiem skoczne z nich robactwo.
Matka Roju
(Hive Mother)
Jej specjalnością jest przyspieszone rodzenie Wojowników Roju. Dlatego trzeba szybko namierzyć jej centrum i najlepiej ładować tam ile wlezie kul ognia. Bestia jest całkiem wytrzymała, ale jak się sprężycie to wyprodukuje ledwo jedną kreaturę.
Homunkulus
(Homunculus)
Bardzo denerwujący karzełek. Zarówno jego śmiech jak i nieuchwytność potrafią doprowadzić nas do szewskiej pasji. Dla uspokojenia zaleca się używanie Świętego Gniewu. Często. Bardzo. W dużych ilościach.
Mistrz Czarnej Straży
(Black Guard Master)
Na pierwszy rzut oka to potężny przeciwnik, który częstuje nas błyskawicami oraz toporem bojowym. Ubrany jest w grubą zbroję, a ręku dzierży najlepszą tarczę. Korzysta z wszechmocnej niewidzialności. Jednak wystarczy użyć kilka razy wysokopoziomowego Świętego Gniewu, aby odszedł w zapomnienie.
Bohater Czarnej Straży
(Black Guard Hero)
Nie mam pojęcia jak stali się bohaterami umarlaków, ale faktem jest, że są to twarde sztuki. Na ogół mają na sobie niewidzialność (po cholerę? O.o), która z czasem mija. W rękach dzierżą broń, która zadaje obrażenia od ciemności. Warto potraktować bohaterów Świętym Gniewem oraz bronią wzmacnianą Gwiazdą Erathii.
Mroczny Mag
(Dark Mage)
Bardzo silny rodzaj trupo-lisza, który bardzo dobrze włada magią. Stanowi świetne wsparcie dla swoich kolegów i ciężko go ubić. Zalecamy różnorakie ataki świetliste...
Mroczny Watażka
(Dark Warlord)
Prawdopodobnie najsilniejsza odmiana truposza. Zasadniczo jest to... to samo co powyżej, ten truposz skupia się jednak bardziej na walce blisko-dystansowej. Robi świetny użytek ze swoich zdolności i wyposażenia. Światło twym przyjacielem Drake!
Strażniczka Komnaty
(Chamber Guardian)
Jak sama nazwa wskazuje, chroni ona drzewo... eee... znaczy się komnatę Celstii. Jest to jej duchowa kopia. Będziemy musieli stawiać czoła dwóm takim strażniczkom jednocześnie, a po wyeliminowaniu jednej... ożywa kamienna statua odwzorowująca Celestię i mamy na głowie następną strażniczkę. Przeciwniczka jest całkiem silna i włada magią. Obrażenia zadaje wzmacniane światłem.
Necros
Finałowy boss, główny antagonista gry (chociaż nie on jeden). W obstawie ma Mrocznego Maga i Mrocznego Lorda Wojny. Jego specjalną umiejętnością jest wskrzeszanie poległych towarzyszy, sam atakuje nas głównie za pomocą błyskawic. Typowy przedstawiciel bossa, którego należy pokonać sposobem...
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Crusaders of Might and Magic". Redakcja, kontakt